Rilax
Image default
Aanbiedingen

Hoe u zoekremarketing start in Google Ads

Remarketing in het zoeknetwerk is een Google Ads-tool waarmee u advertenties bij het zoeken kunt weergeven aan precies die gebruikers die uw website of kanaal al hebben bezocht of uw app hebben gebruikt.

Advertenties kunnen worden aangepast aan alle voormalige bezoekers of specifieke segmenten. Mensen die specifieke categorieën hebben bekeken, hebben bijvoorbeeld hun winkelwagentje verlaten, hebben al een specifiek product besteld, enz.

Met zoekremarketing kunt u communiceren met een “warm” publiek: geïnteresseerde bezoekers of reeds loyale klanten. Tegelijkertijd doet u hen, in tegenstelling tot remarketing in het display-netwerk, een aanbieding op het moment van de zoekopdracht, dat wil zeggen wanneer hun verzoek absoluut relevant is.

Remarketing-opties

Er zijn twee algoritmen waarmee u zoekremarketing kunt uitvoeren:

Gericht op. Alleen gebruikers op de remarketinglijst krijgen de advertentie te zien.

Kies een strategie op basis van de grootte van uw remarketingdoelgroep (als deze klein is, is alleen targeten niet effectief), evenals uw algemene marketingdoelen.

Voor de optie “targeting” wordt aanbevolen om de semantiek uit te breiden en de lijst met uitsluitingszoekwoorden in te korten. Dit vergroot de kans dat uw advertenties worden weergegeven.

Tegelijkertijd wordt een advertentieaanbod samengesteld op basis van informatie over het publiek – als dit bijvoorbeeld gebruikers zijn met een ‘verlaten winkelwagentje’, kunnen ze aan de bestelling worden herinnerd, een meer winstgevende aanbieding doen, enz. U kunt het publiek segmenteren volgens verschillende principes: 100 opties in ppc.world.

Hoe te installeren en uit te voeren

Google Ads heeft basisfuncties voor het werken met doelgroepen, maar het is handiger en logischer om ermee te werken in Analytics. Koppel hiervoor uw accounts en maak een remarketingpubliek.

Bij een dergelijk publiek moeten gegevens van minimaal 1000 bezoekers worden verzameld om de advertentie te laten werken.

Als de doelgroep al is toegevoegd aan advertenties en u een campagne maakt

Stel uw advertentiegroep in voor een specifieke doelgroep tijdens de fase van het opzetten van de campagne. Om dit te doen, klikt u in het gedeelte “Doelgroepen” op “Hoe communiceren ze met uw bedrijf?” en selecteer de gewenste lijst.

Doelgroepselectie om te bepalen aan wie advertenties moeten worden weergegeven

Als er al campagnes zijn gemaakt

Werk met doelgroepen in Google Ads. Zoek hiervoor het tabblad ‘Doelgroepen’ in het centrale menu:

Publieksselectie

U ziet alle beschikbare lijsten.

De potloodknop opent een menu met publieksinstellingen:

Publiek aanpassen

U kunt doelgroepen toevoegen aan een advertentiegroep of campagne. Vervolgens krijgt u de keuze tussen de remarketingopties (targeting en observeren) en de doelgroepen die u op uw campagne of advertenties wilt toepassen.

Pas de tarieven aan vanaf de tafel. Selecteer de gewenste doelgroep met het selectievakje, klik in het blauwe pop-upmenu op “Bewerken” en selecteer “Bodaanpassingen wijzigen”:

Verander tariefaanpassingen

U kunt de aanpassing niet alleen in “+” instellen, maar ook in “-“, tot -90%. Als u bijvoorbeeld mensen wilt uitsluiten die onlangs een aankoop bij u hebben gedaan.

Nog een aanbeveling

Zodra u een campagne of advertentiegroep voor een doelgroep heeft opgezet, sluit u deze uit van andere campagnes. Dit voorkomt interne concurrentie in uw advertenties.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

hoeveel kost het om een website te laten maken

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html