Nieuwe artikelen

Outplacement dat wilt niemand

Niemand wilt het, werkeloos worden. Helaas is het in de afgelopen jaren toch steeds vaker voorgekomen. De financiële crisis heeft hier een bijdrage aan geleverd. organisaties konden niet meer uit de kosten komen en waren genoodzaakt om personeel te ontslaan of over te plaatsen naar andere bedrijven. In zulk soort gevallen was er sprake van een outplacement. Tijdens de procedure van outplacement wilt de werknemer niet vanuit eigen belang een andere baan zoeken, dus bestaat de kans dat hij of zij zeer teleurgesteld is. Mede hierom kan hij of zij begeleid worden tijdens dit proces. Er is in de wet Werk en Zekerheid vastgelegd dat je in deze situaties geadviseerd en begeleid moet worden door gespecialiseerde outplacementbureaus, om de geschikte nieuwe baan te vinden.  Als je binnen een grotere organisatie werkzaam ben geweest dan zal er soms een compensatie worden aangeboden aan de werknemer die moet vetrekken. Deze compensatie kun je dan inzetten om een outplacementbureau mee in te huren. Deze kosten zijn namelijk meestal behoorlijk hoog. Denk hierbij aan minimaal 5000 euro en maximaal 15000 euro. Als je dit zelf zou moeten bekostigen, als je ook nog is ontslagen wordt is natuurlijk niet helemaal haalbaar. Het gehele traject duur ongeveer tussen de 6 en 9 maanden. Een outplacementcoach zal je begeleiden in dit traject. De vragen waar je antwoord op probeer te geven zal zijn; wat kan ik? Wat wil ik? Hoe is de markt? Zodra het antwoord hierop duidelijk is kan er gekeken worden naar de banen die wellicht aansluiten bij je capaciteiten. Mocht het zijn dat ej door een arbeidsongeval niet meer kan blijven werken bij het bedrijf waar je werkzaam was, dan kan de arbodienst ingeschakeld worden. Deze dienst gaat dan na of er fouten zijn gemaakt binnen het bedrijf en zij adviseren en begeleiding je hierbij om het op te lossen.

Voor meer info : https://loopbaannederland.nl/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Rilax.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

De betekenis van A/B testen: Waarom het de investering waard is

A/B testen is een veelgebruikte techniek in marketing en webdesign om de effectiviteit van verschillende versies van een website of advertentie te vergelijken. Door de verschillen tussen de versies te meten, kan er worden geïdentificeerd welke versie beter presteert en uiteindelijk leidt tot een betere conversie of een betere gebruikerservaring. In dit artikel gaan we dieper in op de betekenis van A/B testen, hoe het werkt en waarom we denken dat het de investering waard is.  De betekenis Om te beginnen, A/B testen. blogdrip.nl. is een wetenschappelijke methode om twee of meer varianten van een concept te testen, elk met een bijbehorende element, en zo te bepalen welke variant het meest effectief is. Dit wordt gedaan door het verkeer tussen de verschillende varianten te verdelen, zodat elke variant een gelijk aantal bezoekers ontvangt. Daarnaast wordt het conversiepercentage van elke variant gemeten, waardoor de effectiviteit geanalyseerd kan worden. De pijlers De implementatie van

Gepubliceerd door Rilax.nl